fredag 14 mars 2014

Lyssnade på en gammal Värvetpodd med Carina Berg som gäst och älskar hur hon förklarade att hon älskar samtalsämnen om ingenting i stil med "åh, vad det börjar klia överallt nu när det börjar bli kallt." Ska från och med nu inte skämmas över att jag tycker att det är skittrist att diskutera situationen i Ukraina på rasterna (jaja, viktigt ämne blablabla).


Ansiktsskinnet (that's how people talk...) mitt älskar solen, dermaroller
och BodyShops C-vitamin Boost-serie (främst deras
face spritz men serumet är också att rekommendera
har jag hört). OBS; viktig ytlig detalj, kameran gör mitt
hår gult. Har EJ gult hår. Så, nu har vi rett ut det.


Vilade lunchen ute på kyrkogårdsmuren häromdagen när det var fint
väder. Men det vet ju alla som följer mig på instagram redan. Dessa
loafers kändes jättefina förra våren. Nu känns de som morgontofflor.
Kan ju förstås bero på att de är aningen nedtrampade.
Pendlar till Uppsala...but first let me take a selfie etc.
En vardag hade jag sovmorgon och då trodde jag
att jag var barista och försökte pimpa mitt
kaffe. Kan nästan se en antydan till ett hjärta där i...
Gick på melodifestivalsfinal med dessa två. Det var kul
och vi satt högt upp!
Försökte få en bra bild på Friends arena utifrån. Gick ej
så jättebra.
Första gången i mitt liv som jag går i en skola där undervisningen
mestadels sker på griffeltavla. Håller på att lära oss aspekt,
dvs imperfekta och perfekta ryska verb. Inte helt glasklart om det
nu var någon som funderade över det.


Försökte även vara fotograf en dag när jag var
ute på promenad. 
Så här såg det ut i Friends arena när alla tände sina mobiltelefoner
för att skapa god stämning till nån ballad jag glömt namnet på.
Till påsk kommer mina föräldrar hit och hälsar på! Då ska
vi åka och titta på denna musikal (om jag inte minns fel), det
ska bli supermysigt! Hoppas det blivit jättevårigt (det är säkert ett ord...) och härligt
till dess!!!
Den HÄR låten med Emmelie de Forest tycker jag för tillfället är väldigt bra.
Den forna (och liiite coolare) Amanda skulle hata mig för att jag delar med mig av sånt här.
Ytterligare en promenadbild. En bild på ett bostadsområde
med alldeles för dyra lägenheter. 


(PS. vet förresten ej varför detta typsnitt envisas med att göra å,ä,ö till a,a,o, i versalform. HÄR STÅR DET HÄR INTE HAR om ni fattade mitt superlustiga exempel.................................... Ska ändra typsnitt sen, kanske. Om jag orkar, vi 90-talister sägs ju vara lata, fast det är bara mossiga 50-åringar som häver ur sig sådant. Sådana människor som inte vet vad iTunes är för något. Hörs, hej!)

1 kommentar:

Annapanna sa...

Fan vad snygg jag blev på den dära bilden, höhöhö