onsdag 14 september 2011

nu har jag klippt mig som jonathan lejonhjärta, igen

Såg på facebook att man ibland kan se ett år gamla (eller ännu äldre) statusuppdateringar. Förra hösten klippte jag mig själv så att jag blev skrämmande lik Jonathan Lejonhjärta. Nu i höst? Exakt samma sak. Men det går bra ändå.

Är inne på tredje skolveckan. Två seminarium avklarade. Jag är så himla förvånad över mig själv. Alla som träffat mig i ett klassrum under min högstadie-/gymnasietid vet att jag öppnar inte käften i onödan. Knappt i nödan heller. Men jag har diskuterat, pratat och (hör och häpna) skojat under de två senaste muntliga uppgifterna. Tillsammans med andra alltså! Så skönt, så tryggt och så bra!

I morgon är det torsdag. Då ska jag grupparbeta, kanske söka ett extrajobb och färga Jonathan-frippan. I kväll ska jag ta något glas rödvin tillsammans med bra människor. Gud vad helylle!

Inga kommentarer: