fredag 16 september 2011

plugghelg utan bacon

Nu är helgen här. Den blir lugn. Och billig. Typ gratis. Ska läsa två kanonbra böcker innan onsdag. Tyvärr är det  inte något av Murakami (som jag är så förtjust i för tillfället). Kunskap. Lärande. Ämnen man kan ta på. Eller inte. Filosofiskt. En tvål som halkar ur handen när man tror att man har fått grepp, som en av våra lärare skulle ha sagt.

Jag är sugen på pasta bolognese.  Verkligen jättesugen men jag har inget kött hemma. Kommer nog aldrig att köpa bacon igen, på tal om kött liksom. Jag har lagat allt man kan laga med bacon (förutom bacon med dadlar i för det är sjukt äckligt) de senaste veckorna. Baconpaket är nämligen det enda som ryms i mitt fantastiskt lilla frysfack. Och istärningar. Om några veckor kanske man kan börja kalla mig Chubbs. Om jag har tur.

Inga kommentarer: