söndag 23 augusti 2009

se upp för dörrarna, dörrarna stängs


Idag har jag åkt så mycket tunnelbana. Har varit överallt känns det som. Synd bara att jag inte kan komma ihåg namnen på alla ställen. Var förbi Gamla stan och turistshoppade i diverse souvernirbutiker, det var mycket trevligt. I butikerna var det finnar, asiater och så jag som shoppade. Eller ja, jag köpte faktiskt ingenting men ändå.

De små souvernirbutikerna där man kan köpa "varning för älg"-skyltar osv. påminde mig om butikerna i Stone Town på Zanzibar. Enda skillnaden är att i Sverige kan man köpa vikinghattar medan man kan köpa mzungutröjor i Tanzania. Allt är ju egentligen massproducerat skräp. Å andra sidan känns min väggbonad med giraffer en aning mer exotisk än en tavla med en älg. Annars har jag druckit kaffe, satt upp gardiner och klippt ut rabattkuponger idag (vilket gav mig 10% rabatt på mjukost!). Därmed vann jag dessutom 100 vuxenpoäng.

1 kommentar:

sofie sa...

Vuxenpoäng, yess! :)
Doris sitter på bordet och tvättar sin högra tass. Den var smutsig tydligen.. Hum..