lördag 22 augusti 2009

cats and dogs

Det spöregnar, det verkligen vräker ner. Inatt har jag och syrran invigt lägenheten genom att sova första natten här. Igår var vi alltså hemma hos farmor för att äta surströmming. Det var trevligt och gott. Kvällen avslutades med att pappa skjutsade mig och Emilia hit till lägenheten. Det var rätt så livligt här i området igår eftersom det var fredag. Tack och lov hade festprissarna i min korridor redan gått vidare när vi kom hit, dock låg en stark lukt av öl kvar i luften.

Förresten, Stockholms universitets hemsida kan dö! Det är verkligen meningen att man inte ska förstå ett dyft. Vilken jävla tur att det fanns ett nummer att ringa där man hänvisas till sin kurs instutition. Det är bara den här veckan man kan registrera sig därför kan man inte annat än le när en inspelad kvinnoröst säger "Franska och italienska instutitionen har stängt den här veckan på grund av registrering". JAG FÖRSÖKER JU REGISTRERA MIG MEN HUR FAN GÖR JAG DET NÄR DET INTE FINNS NÅGONSTANS PÅ HEMSIDAN ELLER FÅ ETT VETTIGT SVAR NÄR MAN RINGER!!!???

Det är jobbigt med ansvar. Jag gör hellre om både the trip OCH projektarbetet.

1 kommentar:

Thomas Nordell sa...

Där ser du att The Trip inte var det värsta av allt... / Thomas