tisdag 11 februari 2014

Hejhallå! Sminkade mig idag för att vara hemma
och plugga oregelbundna verb och laga broccoligratäng.
Lägg märke till att jag börjat använda mascara på
de nedre fransarna (HELT SJUKT CHOCKADE
ALLA LÄR HA BLIVIT!)

Hängde med till Allens jobb där de skaffat boxningshandskar.
Mina slag var hårdare än Allen trodde, sa han. Sen sa
jag "fotografera mig" och sen poserade jag helt naturligt.

Gillar att äta frukost på kafé (och hotell), jättemycket.
Fast det blir också jättedyrt i längden. Här fick
jag frukosta i lugn och ro utan att bli antastad.
Synd att svenskan inte egentligen har något ord som
heter "frukosta", det har nämligen ryskan. Typ;
"я завтракаю" (ja zaftrakajo skulle det typ låta).
"Jag frukostar!" Jag våldtar min omgivning och
tvingar alla lyssna på det jag lärt mig på ryskan.
Ber om ursäkt för det. Så här i förväg liksom...

Hittade en rolig bok på Akademibokhandeln och
tyckte tydligen att denna bild var så slående att
jag var tvungen att smygfota den.

12 years a slave. Jag och Allen såg den på bio med
fyra andra personer. Helt dött på biografen annars kl 17.30
på en måndag... Jag tyckte om filmen. Jag gillar filmer
som är baserad på sanna historier. Då kan man lära sig lite
historia utan att läsa tråkiga historieböcker (nej, jag
gillade aldrig historia i skolan speciellt mycket...)
Mitt ansikte var randigt (ahmen typ) när filmen var slut.
Svarade på en blocketannons om att få sköta om
såna hära finisar ca1ggn/vecka så hoppas jag får svar! Personen
sökte visserligen en person som var "minst 15-år" (det är jag ju i och för sig) men det skadar aldrig att höra av sig! *håll tummarna*

Här har jag jeans och en batikmönstrad tunika.
Since when liksom. Gäller alltså båda klädesplaggen.
Och mina bagarbarns-fötter :-)))))

Inga kommentarer: