måndag 14 januari 2013

Alltså. Detta var min absoluta favoritskiva när jag var liten. Gillade även Spice Girls och Aqua som sig borde men detta alltså... "Cecilia Vennersten" släpptes typ 1995 och jag kanske fick den, låt oss säga 1996 eller 1997. Jag var alltså runt 6-7 år. Lyssnar på skivan just nu och ba VA?!



Tycker fortfarande att skivan är ganska bra ändå liksom (är eventuellt partisk pga ödmjukhet mot mitt 7åriga jag) MEN tänkte gå igenom ett par textrader:

 1a spåret: Det vackraste "Så sagolikt det är att se morgondimman lätta.", "Det vackraste jag vet är att se dig när du sover."  För det första så gick jag till sängs onormalt tidigt när jag var 7 år. Alla andra barn ba "Meeeeen, mammaaaaa! Klockan är ju bara åtta! Jag vill inte gå och lägga mig.". Klockan 19.00 var jag lite mer: "Mamma får jag gå och lägga mig?!" Så jag hade nog aldrig sett en sovande varelse när jag var sju år. För det andra, är inte detta musik för typ singelkvinnor in their 30's? Eller ja, fattar inte vad mitt sjuåriga tyckte var så fantastiskt med denna musik.

10e spåret: Lämnad i mörkret "Jag har legat här så ensam i mörkret i natt.Jag borde anat att nåt sånt här skulle ske, har jag varit naiv? Jag ser spår av nån annan i blicken du har för i dina tankar finns hon kvar.Vem hon nu än är och vad ni nu än gjort så hade hon väl något att ge." 
Kommentar överflödig. 

Ja, skulle kunna fortsätta beskriva hela skivan men finns en risk att det skulle kunna vara aningen långrandigt. På tal om weird stuff I did as a kid (ja, svincoolt att lägga in engelska ord här och där, och man vill ju va cool) : 
HÄR kan man läsa om en annan tidsera jag ryser av obehag när jag tänker på. (Tyvärr har jag råkat radera ALLA gamla bilder från denna blogg när jag skaffade mig en smartphone och ba "Vad är det här för onödig fil?!" och svisch raderade jag ALLT. Nåja, shit happens antar jag).

Inga kommentarer: