onsdag 25 januari 2012

Några oviktiga saker som jag tror på men inte riktigt vill erkänna. Enklare att leva i förnekelse.

- När jag blir känd. Notera "när", inte "om". Det blir väl när jag släppt min fantastiska bok (ingen självbiografi för det finns inte så mycket att berätta, so far...) eller möjligtvis när jag råkat gifta mig med någon fransk politiker utan att innan veta vem det är. Fast, varför skulle man vilja vara känd när det finns så mycket mer spännande att sträva efter?

- Läser cosmohoroskopet och ba "NÄHÄ?! Kommer jag hitta den rätte på lördag och ha superduperbra sex hela veckan? Och vinna på triss på söndag! Men hm, jag borde alltså hålla mig borta från större investeringar under hela månaden..." Lika sjukt hoppfull varje gång. Det måste jag nog sluta med.

- Tror på att det finns fenomen som vi människor inte kan förklara. Men jag hatar spökhistorier som "Jag lade mig med neddragna persienner och när jag vaknade var de uppdragna, trots att jag var ensam hemma. Det måste nog vara min döda faster som alltid ville ha ljust och fräscht inne som vakar över mig."  Man ba ah, det kanske är du som är senil? Eller rentav ljuger för att verka spännande? Lär ju kissa på mig om jag vaknar med uppdragna persienner i morgon. De är nämligen nere nu.

- Jag tror på ett liv efter döden för då behöver man inte leva varje jävla dag som om man skulle dö i morgon eftersom det ändå kommer ett liv efter Le Fucking Död. Tur va? Finns det verkligen någon som lever så? Carpe Diem style? Yes Man style? Snälla, skulle verkligen vilja träffa en sådan person för det skulle kunna vara den mest intressanta människan någonsin. Fast man behöver ju inte sitta hemma och vara världens tråkbulle heller.

Ah, det var väl allt såhär tio i tolv på söndag kväll. Eller natt kanske det heter? Blahablaha, ifrån morgon och till kväll. Är så energisk i dag att det är sjukt. Sjukt.

Inga kommentarer: