söndag 18 december 2011

une vie amusante. comment vas-tu?

Nu är det färdigpluggat för denna söndag. Det ska alltså vara fjärde advent i dag. Jag hängde inte riktigt med.

Orkar inte ens gå ut på min dagliga promenad. Tog lite frisk luft i vädringsluckan. Fräscht. Tänkte se film nu för att få bort den gnagande vad var det jag sa redan för hundra år sedan-känslan.

I morgon är det måndag. Då ska jag pallra mig i väg till skolan trots att jag är ledig. Pluggar hemskt dåligt här hemma. Datorn, pepparkakor och sms kommer hela tiden i vägen. På skolan är det oftast bara sms som kan komma i vägen. Usch vad jag hatar sms:ande egentligen. Det är typ sämre ovana än att röka.

1 kommentar:

Hattifnatt sa...

Sms är jobbigt. Jag önskar att man kunde kasta iväg mobiltelefonen och slippa allt onödig tid den stjäl från mig. Och ändå har jag inte en smartphone! En stackars gammal samsung med endast sms- och ringfunktion och den stjäl min tid! Helt vansinnigt!
Jag håller med dig att studier går bättre om man gör det utanför hemmet, undra varför det är så?
Jag hoppas att jag kan börja plugga nu i vår, jag vill göra något för jag är så uttråkad på att vara arbetslös och bara gå hemma. Urk.
Kram