måndag 19 december 2011

Ja, eftersom jag fått någon grej för listor så. Let's sammanfatta 2011. Kommer knappast hinna hända så mycket mer innan nyårsafton. Fast vad vet man?

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Att jag hittat en utbildning jag trivs med.
2. Tågluffen (kicken man fick av att komma till en ny plats, flera gånger i veckan!)
3. Midsommarnatten.
4. Min egna lägenhet i en ny stad.
5. Nya vänner och bekantskaper.

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Överlag trist sommar.
2. Januari 2011. Hände ingen-jävla-ting. Jobbade knappt heller.
3. Slaskvinter.
4. Att jag inte hann köpa biljett till WoW innan det blev slutsålt.
5. Min dåliga ekonomi.

Vad har du lärt dig i år?
Att tänka igenom saker för noga är oftast  inte bra. Fått höra det hela livet ”Är du SÄKER på det? Har du VERKLIGEN tänkt igenom det här?” Nej, det har jag inte och jag orkar inte heller.

Blev året som du har tänkt dig?
Allvarligt? Det blev nog mer händelserikt än vad jag trodde faktiskt. Men det var nog bara för att jag hade år 2010 (det mest händelselösa året någonsin) färskt i minne. Annars har det egentligen inte hänt supermycket i år. Tågluffat, jobbat, flyttat till en ny stad, börjat en ny utbildning och träffat massa nya fina människor. Okej, det har faktiskt hänt rätt mycket detta år.

Vilka kläder har du använt mest?
Leggins/strumpbyxor (som vanligt), koftor (som vanligt), en tunn blus som jag fyndade på second hand någon gång. Ful tyckte min syrra. Fin tyckte en kille som ägde en vintage-butik på söder.  Ah, sen minns jag inte så noga. Jobbkläderna typ.

Ångrar du något?
Mja, egentligen inget jättefarligt. Jag gör det jag känner för stunden och kan inte leva efter vad som kommer att hända i morgon eller nästa vecka.  Ibland kanske jag varit för brutalt ärlig mot folk jag tycker väldigt mycket om. Det behöver man inte alltid vara.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Under sommaren lyssnade jag sönder Maggio och kan knappt lyssna på henne numera. Annars är det väldigt blandat. Jag har smått börjat lyssna på Lady Gaga till vardags. Man ba va? Det kan man väl inte? Kanske bara är en fas. Annars det vanliga; Vampire Weekend, Håkan Hellström, Feist, Florence and the machine, Hot chip, LCD soundsystem och så vidare.

Årets tre roligaste fester?
1.När jag och Emilia hamnade på världens konstigaste klubb i Wien (som en tunnhårig man med Harry Potter-glasögon visade oss). På väggen stod det att engelsktalande människor är tjuvar, fast på tyska. Jag frågade typ alla (på engelska) vad texten betydde.  Någon gång under kvällen tappade jag och Emilia bort varandra, jag hamnade på en konstig efterfest i ett kollektiv där jag blev "bästis" med en tjej som kunde norska (med tysk brytning). Klockan fem-halvsex hittade jag Emilia igen och då var vi tvungen att ila till vandrarhemmet för att hinna med tåget till Bratislava.

2. Storsjöyran var bra trots att jag hade tandvärk.

3. Midsommarafton. Ett aningen urartat badkarsbadande. Jag skulle skoja (jättekul verkligen?) och hälla badsalt i någons glas. Sedan glömde jag bort det och drack upp champagne+badsalt själv. Sedan berättade jag för en taxichaufför att jag har en fetisch för Frankrike. Han ba...... okej!

Vad har du tittat på? (film, tv, serier...)
Skilda världar, Beverly Hills 90210 (de gamla första avsnitten), sista Harry Potter-filmen och antagligen ganska mycket mer.

Vilka människor har du hängt mest med år?
Emilia, Evelin, Therese, Frida och Sofia.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Sandra, Anna, Sindia, Fransman (mja, sisådär då kanske) och vissa som inte är värd att nämnas.

Vad är det vackraste du fått i år?
Kan inte nämnas här.

Årets bästa sms?
Jag är expert att spara gamla sms. Kanske något Emilia skickat? Hon brukar vara bra på att skicka sms som man börjar skratta åt.

Hur många har du varit kär i det här året?
I år? Alltså, ingen. Förälskad ett par gånger sådär men kär är ett starkt och farligt ord. 

Vad är det bästa du har läst i år?
Kafka på stranden av Haruki Murakami. Lagomt psykedeliskt. Och antagningsbeskedet till högskolan tror jag. Inte för att jag direkt tvivlade på att jag skulle komma in men...

1 kommentar:

REGNSJUK. sa...

Hörrudu, den här kanske jag snor. Liiite annat än den gamla vanliga årslistan som alla gör. :)