fredag 30 december 2011

all is bright

Jobbat färdigt för denna vecka och detta år! I dag är en mindre bra dag. Snart kommer ett nytt år, men lugn bara lugn kära flarn. Det är bara samma sorts dagar fast med nya nummer och nya siffror. Samma namnsdagar, samma veckodagar, samma högtider. Precis samma. Men det är lugnt. Man skulle ändå inte våga förvänta sig något särskilt. Det är därför obotliga optimister kan sticka i mina vackra rådjursögon eftersom mitt skepsismcentra i hjärnan inte kan förstå optimism. Ska gå in i 2012 utan förväntningar. Bäst så.

För; det blir faktiskt inte alltid vad man gör det till.

Nämen, så illa är det inte. Kanske mest trött efter tio timmar på jobbet. *ordkräktes och orkade inte torka upp det* Gott nytt år! Morgondagen kommer i alla fall att bli bra.

3 kommentarer:

Hattifnatt sa...

Åh din gamla cyniker. Finns ju ingen mening med livet om man inte hoppas på nåt. Man måste ju tro att något kan bli annorlunda. Även om det i det stora hela kanske inte innebär någon större förändring så kanske det i ens eget liv blir en omvändning.
Förlåt att jag sticker i dina svarta rådjursögon. ;)

wednesdaypie sa...

Fast man kan ju hoppas utan att vara optimist. Hoppas gör man ju alltid för annars skulle man inte kunna leva. Optimism, det är något helt annat. Ett sätt man väljer att leva kanske? Jag vet inte.

hattifnatt sa...

Fast där håller jag inte med dig om. Hoppet tillhör ju en optimists "område" liksom. Att ha hopp innebär ju att man, utan att man riktigt vet varför och på vad, ändå har ett hopp på att något (positivt) ska hända. Sällan hoppas man ju på att något negativt ska hända för en själv, det vore ju bara befängt. :)
Men jag tror att man kan vara cyniker och optimist samtidigt på något vis. Åtminstone känner jag mig som så, jag vet hur jag ska se det ljusa i saker och ting men ibland väljer hjärnan åt mig att se det katastrofala och hur allt kommer gå åt helvete. Fast det kan ju bero på att jag är deprimerad också, hjärnan funkar inte som den ska! Nåja. :) GOD FORTSÄTTNING HÖRRU