lördag 5 november 2011

contre les dragons elle frappes les yeux fermés

Har varit en rätt trög och grå lördag och jag klev upp jättetidigt, dvs klockan tio. Mon pauvre! Nu har jag svidat om från sunkig velourbralla till strumpbyxa för att åka till Sandra och Jesper och äta mat och ha det trevligt.

Köpte ett nytt nagellack i dag också. Naglarna är alltså målade men inte så färdiga. Färgen såg nämligen inte ut som den gjorde i flaskan. Tror att jag sveper bort allt med aceton då det, än en gång, ser ut som om jag doppat fingrarna i levrat grisblod. Très chic!

Köpte en bok på Myrorna för någon vecka sedan. Svart dagbok av Arne H. Lindgren. Han skildrar de åtta år som han vistades på mentalsjukhus. Inte nog med att jag spenderar veckorna med att läsa nurse-stuff så går jag, frivilligt, och köper en bok som handlar om sjukvård. Kul tjej! Inte konstigt att jag känt mig tråkig den senaste tiden. Herregud! Jag har blivit som Ted och Karl (mina klasskamrater fattar grejen med Ted och Karl). Nåväl, boken kostade ju bara en femma så vad hade jag att förlora? Förutom de fem kronorna förstås. Och ja, boken var faktiskt läsvärd.

Inga kommentarer: