lördag 1 januari 2011

moi je joue och voulez-vous

2011 är här. BIENVENUE. VÄLKOMMEN. WELLCOME. WILLKOMMEN. Det nya året började med huvudvärk, konstiga telefonsamtal, löften om att ta sig över Östersjön, risgrynsgröt, promenad och hockey-tvspel.

I morgon? Arbete 7 -16.30. Sedan ryktas det om födelsedagsmiddag på Solgårdsgatan 4. Sandra fyller nämligen dubbeltvåa i dag.

Snart är det mars och då ska jag och Emilia luffa runt i Europa och bli ovänner för att Emilia har en sådan vass och elak röst. Jag längtar. Svenska mars och april kan jag nog klara mig utan. Den 21 mars landar vi i Barcelona. Och där måste man tydligen göra något fotbollsrelaterat för annars sägs det att man är dum i huvudet. Men, mjä. Vi får se. Öl är ju nästan fotbollsrelaterat.

Nu ska jag slita loss linserna från mina ögonglober, borsta gaddarna, tvätta fejjan och sedan dyka i säng.

Inga kommentarer: