fredag 31 december 2010

jag bryter mot principerna och gör en nyårslista. gott nytt år!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag skakade. Skakade högst uppe i Eiffeltornet. Skakade när jag sa några ord till Love Antell. Skakade för att jag grät i bland.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften tror jag.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inte vad jag kan komma på. Kanske någon släkting om jag tänker efter riktigt hårt.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, gudskelov!

Vilka länder besökte du?
Frankrike. Sedan har jag vistats i Sverige ganska mycket.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Egen lägenhet, körkort (JAAA, kanske lite grann faktiskt), värme (alltså temperatur, inget emotionellt jäkla strunt). Produktivitet saknar jag också.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
1/10 eller 30/10. Vet ju som inte om jag blir dement eller allmänt virrig i framtiden att jag kanske glömmer det.

Vad var din största framgång 2010?
To be honest så tror jag inte att gjorde några framgångar.

Största misstaget?
Jag var nog sur ganska mycket det här året. Jag gillar inte ordet sur.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte nämnvärt. Kanske någon lättare förkylning eller sådär.

Bästa köpet?
Britta Perssons skiva Current Affair Medium Rare, den är flitigt spelad. Annars säkert någon tunn slörig blus på second hand. Sådana har jag använt mycket det här året.

Vad spenderade du mest pengar på?
Vet inte. Säkert alkohol.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina vänner är alltid uppmuntrande. Och musik såklart.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Britta Persson - If you don't love him. French Films - Golden Sea. Marina and the diamonds - I am not a robot. Håkan Hellström - River en vacker dröm (WAY OUT WEST 2010)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Kort och gott sagt så var jag nog gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag planerat saker och ting lite mer.

Hur tillbringade du julen?
Dagtid - Själevad och jobbet. Kväll - Julbord och julklappar med familjen i Butsjöböle.

Blev du kär i år?
Nej, men jag slutade att vara kär.

Hur många one night stands?
Två.

Favoritprogram på TV?
Har inget. Så mycket bättre var bra tycker jag.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av 2010?
Förstår nästan inte frågan.

Bästa boken du läste 2010?
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Jag skrattade mycket när jag läste den.

Största musikaliska upptäckten?
Vet inte. The xx kanske. Annars har ju Håkan Hellström, Robyn och Britta Persson (som sagt) kommit med bra album i år.

Något du önskade dig och fick?
Jag önskade men jag fick inte.

Något du önskade dig men inte fick?
Ja, jag sa ju det.

Årets bästa film?
Inception var väldigt bra.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var jättebakis och åt tårta.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En personlig rådgivare.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Finnig, smutsigt och trassligt hår, odräglig, blyg, blommig, söt, finurlig och ganska okej.

Vad fick dig att må bra?
Fina sms. Vänner. Alkohol (den fick mig att må dåligt också...). Musik. Festivaler.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Love Antell. Love Antell. Love Antell.

Vem saknade du?
För många. Farmor bland andra.

De bästa nya människorna du träffade?
Finsk snubbe som snackade kass engelska och hade underbar musiksmak.
En värdefull läxa du lärt dig i år?
Ät inte gul snö.

Citera en sångtext som summerar ditt år?
It’s okay to say you’ve got a weak spot
You don’t always have to be on top
Better to be hated than love, love, loved for what you’re not

Guess what? I’m not a robot, a robot
Guess what? I’m not a robot, a robot

2 kommentarer:

RE sa...

FINNEN!
HUNDRAÅRINGEN! hört mycket om den & snart sätter jag tänderna i den. (va?)
& det förvånar mig att du inte nämner hassle någonstans. eller kan det vara så att det är ett utav datumen? i så fall: YAY!

wednesdaypie sa...

Rebecka Rebecka Rebecka... Hassle är inbakad där någonstans, believe me! Sätt tänderna i den för den är skoj. Tänderna.