måndag 6 december 2010

je suis une baguette high tech

I dag har jag handlat på Coop Forum och det var (och är) konstigt på alla sätt och vis. Jag har nyss tvättat håret och lyssnar på Robyn för att hon är bra. I morgon ska jag till tandläkaren och jag bryr mig inte. Det är svindyrt och jag hatar tandläkare för att de alltid, ALLTID, ska ställa en massa frågor när man har tjugosju olika verktyg inne i käften. "Jaha, vad går du för gymnasielinje då?" säger käck tandläkare. "Haäagetsgös" säger jag vilket betyder "Jag är arbetslös." Röntgengrejen skär uppe i gommen. Ljuset sticker i ögonen. Och vem fan bryr sig om kattaffischerna som de har klistrat upp i taket? Norsk skogskatt och svampskog är inte kul att titta på i tjugo minuter. Men jag bryr mig inte. Förra gången sa tandläkaren att han hade kontakter i Kroatien om jag ville resa dit någon gång. Undrar varför den käcka sa så...

Inga kommentarer: