onsdag 3 november 2010

jag tror att jag har det

Alla vet att dagens viktigaste mål är frukosten. Och alla vet att dukat är den bästa frukosten (om man bortser från en bieffekt; magont). Eh, ja.

Tänkte glida förbi körskolan idag. Igen. Fortfarande gör jag sådana saker. Ja, herregud, det går trögt med det. Men så går det när man gör långa uppehåll och sånt. Jag är trög och ocool. För coola säger inte herregud var det en som sa. Det gör tydligen bara gamla människor som växte upp under kriget (för vi vet alla vilket krig jag menar). Nåväl, om jag känner mig själv rätt så är det nog inte så himla länge kvar till jag är klar ändå.

Kanske man skulle ha festat till det och bäddat sängen idag. Det gjorde jag varje dag när jag var liten. Inte numera. Å andra sidan så samlas det mindre kvalster i sängkläderna om man inte bäddar sängen för det har jag läst i Illustrerad Vetenskap som jag hittat i återvinningsrummet. Jag vet också att en granne läser Slitz. Och en annan läser Året Runt. Herregud.

Inga kommentarer: