fredag 9 juli 2010

hur känner du nu?

Idag är jag sjukanmäld för min äckliga snor-slem-hosta. Jag går på medicin, receptfri sådan alltså. Men jag sov till typ klockan tolv (den tid jag egentligen skulle ha slutat) så nu känner jag mig lite piggare.

Jordgubbar, grädde och socker hos Therese på en fredag är inte dumt. Jag bloggar och hon målar naglarna. Kissies och Paows blogg är redan lästa idag så nu vet vi inte vad vi ska göra.

Eftersom jag var så djuriskt sjuk igår skyndade jag mig ner på Åhléns och köpte Beverly Hills boxen. Säsong ett på realisation (aka REA). Jag kände mig lika snygg och Kalifornienglamorös som Brenda, Kelly och fett snygga Brandon när jag satt och slemmade mig i mormors fåtölj och åt wienerbröd (eller Danish som det heter på engelska, det låter lite finare tycker jag). Jag köpte även Kents nya skiva En plats i solen. Kent har gjort lite av en comeback i min värld för Röd var verkligen ingen höjdare måste jag säga. Skisser för sommaren är mums och Ensam lång väg hem också. Även Ismael och Varje gång du möter min blick är helt fantastiska. Enough musiktjat.

P&L var bra och Vampire Weekend och all annan musik var underbar. Jag är lite solbränd. Jag såg även Love Antell fast jag inte visste att han skulle dit. Jag träffade dessutom på Johan Palm i publiken på Mando Diao. Jag brölade fram några väl valda ord och fick en fräsch kändispic som jag ska skicka till Hänt extra eller så. Nu är det slut, tut.

Inga kommentarer: