söndag 18 april 2010

och när försommaren kom över grå kapuschong

Jag har sträckt en muskel i min höft (Hur fan gick det till undrar jag? Järnkaminen från Minsk?). Vad som är ännu konstigare är att jag fick ont efter att ha suttit/legat helt stilla och gjort ingenting/kollat på Bedtime Stories med Adam Sandler (mycket käck barnfilm för övrigt). Så jag har haltat precis som Dr. House under lördagsnattskiftet. Jag borde egentligen sova nu men det känns konstigt att sova mitt på dagen.

Igår kom jag på att när jag går ensam ner för den övre delen av storgatan (Mellan församlingshemmet och Subway ungefär) så korsar jag alltid gatan minst tre gånger. Vad ger det mig undrar jag? Varför gör jag det? Ett töntigt/omedvetet sätt att hotta upp min vardag? Att utsätta mig för fler "risker" menar jag. För risken att bli påkörd måste ju ändå öka med någon procent för varje gång jag korsar vägen. Jag är verkligen wild and crazy. Nu vill jag äta frukost.

Inga kommentarer: