tisdag 2 mars 2010

"vem rår om dig? du är ju så himla gullig!"

Kalops for dinner. Tack mormor. Jag är superduperultramega-trött, då får man lägga sig klockan åtta, right? Men då ska jag fasen kliva upp i ottan och typ äta hälsogröt (utan katrinplommon) eller så. Det känns som om min kropp skulle behöva en fet slaggrensning (mums, nu dök vackra bilder upp i mitt huvud).

Det är nästan som om Emilia flyttat från staden igen nu när man inte sett ungen på flera veckor!

Idag lärde jag mig att ordet "le" är lånat från danskan. När man ler i Danmark så skrattar man. Taget från ljudet Fla-ha-ha-lja (när man skrattar). Sen så lånade vi svenskar det på ett lite slarvigt sätt. Hur sant det var vet jag inte, det var ju trots allt P4 jag lyssnade på. De som jobbar där är ju bara vanliga människor vid namn Barbro som bär röda öronclips av trä. Så föreställer jag mig det hela. Precis som soc-kärringar (if you excuse mitt uttryck). De äger minst en senapsgul jumper från Gudrun Sjödén och gillar att baka fullkornsbröd (på helgerna) tillsammans med sin händiga man Ragnar som (faktiskt) byggt en underbart bra fungerande kompost till deras maskätna svenneträdgård. Enough, I know.

1 kommentar:

sooofi sa...

Haha, word! :) Jag gillar rebecca-låten btw! Sitter och dunkar den medan Fredrik ligger i rummet bredvid och sover. Oh yeah!