torsdag 4 mars 2010

han är ju faktiskt gammal ändå

"I morse" var, bland andra, Peder Lamm med i Efter tio (ledd av den Härliga Malou von Sivers). Kanske är det bara jag som ser Peder Lamm som en rätt fåfäng och... ja, vad ska vi säga... modemedveten man? Vill vara lite hipp men samtidigt lite classy fancy boy sådär? Ändå kläcker han ur sig en sådan konstigt och gammalmodig kommentar som "Folk som piercar sig och tatuerar sig gör det ju enkomt för att vara speciella." Är det bara jag som tycker att det låter som något man sett på film? Lite sjuttio/åttiotals-style sådär? Folk som blev, nästan, skärrade av att se en människa med skrot i ansiktet (tro mig, det var herr Lamm och inte jag som formulerade mig så).

Det jag vill säga till Peder Lamm, som faktiskt läser min blogg, är:
Det är inte längre annorlunda eller särskilt speciellt att pierca sig eller tatuera sig eftersom nästintill alla har något sådant. Titta bara på den lilla staden Örnsköldsvik (FAST VI ÄR JU NUMERA PÅ KARTAN EFTERSOM VI HOSTAT MELODIFESTIVALEN X2). Man börjar ju snart bli den enda icke-tatuerade människan i hela stan. Lika bra att jag gaddar in en delfin på armen. Bara för att liksom.

2 kommentarer:

eve sa...

men peder peddo lamm(köttgillarn) är ett äckel

sofä sa...

Ja, en delfin blir bra. Gärna som hoppar igenom en ring av blommor. Förstår du hur jag tänker? En blomsterkrans? och så stjärnor i bakrunden.. och en regnbåge!.. och en solnedgång!.. och en delfinbebis!..