onsdag 6 januari 2010

liquid gold?

Det är onsdag. (Den veckodag jag föddes på för övrigt.) Jag har kommit till det stadiet att jag provar allt för att inte vara sjuk längre. Det börjar bli tröttsamt. Sex dagar är lite för länge för min smak. Men jag gillar ju till viss del att tycka synd om mig själv.

När min mormor har riktigt ont i halsen brukar hon ta en matsked whiskey. Jag skulle prova det idag. Mina ögon tårades. Jag dreglade ut hela smörjan i slasken (och lite på tröjan också för den som ville veta) och tog ett glas päronsoda istället. Så nej, whiskey var ingen superkur för min hals måste jag säga. Och att det finns folk som faktiskt avnjuter ett glas för att det är gott. Hur kan det komma sig? De som gillar denna vidriga dryck måste ju ha ätit tvättmedel som barn och skadat smaklökarna.

Nu ska jag fortsätta att se Kaspar i Nudådalen på svt-play. Nästa vecka tar jag tag i mitt liv och går på körskolan. Jag lovar mamma.

Inga kommentarer: