torsdag 7 januari 2010

här ska man skriva en rubrik

Klockan är över tolv och jag har inte kommit i säng än. Borde sova så att jag kan lägga mig i tid imorgonkväll eftersom jag börjar jobba klockan sju på fredag. Det är djuriskt tidigt.

Här i bölen har trettondagen firats med buller och bång. Vi började, som vanligt, med att pynta trettondagsbåten med vackra papperslöv (som jag och syrran gjorde när vi gick på dagis, vilka minnen va!) sen kokade vi gläck, åt lutgris och dansade runt soffan. Sen klockan kvart i tre samlades hela familjen framför teven för att kolla på Beppes godnattsagor. Niråå?

Till saken alltså;

Varför är trettondagen en röd dag och vad ska man fira/minnas egentligen? Nåväl jag orkar inte kolla på wiki nu. Jag gör det nog imorgon. Eller förmodligen inte. Eller kanske.

Inga kommentarer: