onsdag 23 december 2009

min fästman han var modelejon, dandy, charmör

Har jobbat idag och även lyckats (kanske) ta på mig att jobba nyårsafton men jag tackar givetvis inte nej. Blir ju som sagt jobb imorgon också men det gör inte så mycket. Det blir lite firande ikväll och på juldagen också, så fira julen hinner jag ändå. Dock missar jag ju Kalle Anka men jag överlever nog utan Ferdinand och de andra.

Igår var jag precis som Martha Stewart eftersom jag var så huslig och bakade kakor med ingefära samt fyra olika sorters knäck (jag hade dessutom den där otrevliga känslan av att vilja vara trevlig). Jag blev nästan överentusiastisk i köket. Som sagt, nästan otäckt. Jag "råkade" dessutom leta fram en andlig favorit av Hans-Martin på spotify i all köksglädje. Men det var nog bara infall för jag vägrar erkänna att Guldgrävarsången är rätt klämkäck. Och Min soldat av Ulla Billquist ska vi inte ens prata om.

1 kommentar:

sofie sa...

GOD JUL AMANDA! Stor julkram!