fredag 25 december 2009

just for now

Idag känns det nästan som julafton på riktigt för idag är alla samlade. Jag och pappa jobbade igår och Mattias svek familjen för att fira jul med sin käresta. Nåväl, jag är en mycket förstående människa så jag antar att det var okej. Jag fick i alla fall väldigt bra julklappar igår som jag inte orkar redovisa här. Tackåtack! Som jag brukar säga.

Gårdagens roligaste var nog när mamma skulle plocka fram de, givetvis, hemgjorda köttbullarna ur frysen men upptäckte att burken i frysen var borta. De var alltså slut. Finito. Mamma trodde att denna familj kommit till stadiet (ni vet, nästintill vuxna barn yada yada) där det inte behövdes några "RÖR EJ! - TILL JULAFTON"-lappar på burkar i frysen. Jag ska vara snäll och inte berätta att det var min bror som åt upp de till frukost här om dagen. Men med mig som tankspritt vittne till brottet så känner jag mig nästan lika skyldig. Låt oss köra den sedvanliga dubbelhaka-tävlingen när du kommer hit idag Mathew? Jag kommer att vinna stort för jag åt knäck till frukost!!!

Inga kommentarer: