måndag 9 november 2009

you're the easter bunny when you smile

Sara sms:ade mig och frågade vilken som är den godaste tomatsoppan (Kelda såklart! Inte Campbell's, den smakar som krossade tomater från Eldorado). Jag känner mig hedrad att få vara tomatsoppa-expert.

Fast idag tänkte jag vara lite wild and crazy och äta kantarellsoppa och en massa klementiner. Jag hade nästan glömt bort hur gott det är med dessa satsumas under sommarhalvåret då det inte är säsong för dem då. Så nu blir det soppfest med Elton Johns Goodbye Yellow Brick Road som dagens soundtrack.

Förresten, prova inte päronkeso. En sked av det och du kommer garanterat att vilja ta livet av dig efteråt. Det var det jag hade att säga idag.

1 kommentar:

sara sa...

Jag blir så arg! Keldas tomatsoppa finns inte att få tag på i Ö-vik! >< :(