söndag 29 november 2009

En kexchoklad, en marabou choklad och två coca-cola. Det var det jag skulle handla till alla under bilresan hem. Jag är en sådan där person som tror att den som står i kassan tänker "fetto" eller "bulimibarn" när man handlar snask eller åtminstone så här mycket. Det är ett stort "problem", jag vet!! Det blev ju inte bättre av att jag fick lov att gå in på macken igen för att köpa en till coca-cola, en kaffe och en kanelnbulle eftersom alla i bilen inte kunde bestämma sig i tid. Han i kassan ser käckt glad ut när jag kommer in igen och säger "Jaha, så du hittade lite mer gott som du ville ha!". Jag svarar "ja" och ser mig nervöst omkring efter sockerspioner. Sen blev det ju inte heller bättre av att kaffemaskinen höll på att rengöras så att jag var tvungen att stå och småprata med den käcka mannen i mittbena i fem (FEM) minuter. Det var jättehemskt. Säkert helgens svåraste problem. Sockervadden köpte jag av en tysk tomte i gamla stan. Det var gott, det smakade socker...

Inga kommentarer: