fredag 9 oktober 2009

cent

Detta visar sig alltså vara blogginlägg nummer hundra. Coolt. Det är tydligen jubileum för mig idag. Har varit på skolan idag fast vi aldrig har några lektioner på fredagar. Men varför inte passa på att äta billigt när man kan. Andalusisk linssoppa (som är underbart god) för ungefär trettio kronor är ju inte fy skam.

På tunnelbanan hem satt en psoriasisman och sov. Fast han sov på ett så konstigt sätt att jag nästan trodde att han dött. Jag började planera hur jag skulle kunna kolla upp om han faktiskt var död.

"Kanske kan jag råka stöta till honom lite med väskan innan jag kliver av och se om han reagerar. Fast usch, tänk om det trillar ner en massa hudflagor på min väska om jag rör vid honom. Men om han är död kanske det är lite viktigare att ta reda på än att bry sig om jag får lite äckliga hudflagor på mig.."

Plötsligt nös en dam som satt bredvid. Psoriasismannen ryckte till och ansvaret låg inte på mig längre. Skönt.

Inga kommentarer: