tisdag 1 september 2009

prins mårten

Varje dag rider en prins förbi mitt hus. Han rider på en vit häst förstås. Han brukar stanna utanför mitt fönster (fönstret har blåa karmar). Han stiger ner från hästen, plockar fram sin mandolin och sjunger "träd fram, träd fraaam min sköna.." precis som i Sunes sommar. Den som kan lista ut vilka delar av denna historia som är sann vinner en muffinsdejt med mig.

Dejt stavas förresten så, för det sa min lärare igår. "Man kan ju inte gärna skriva att man datear en fräsch tjej, eller kille förstås. Man dejtar någon. Dejt är ett ord som vi lånat från engelskan. Dejt är här för att stanna därför tycker jag att man kan anpassa det till det svenska språket."

Förresten, jag älskar verkligen människor som envisas med att gå, dricka kaffe och läsa samtidigt. De försöker se ut som om de verkligen tycker att boken de läser är jätteintressant medan man kan se att personen i fråga egentligen har fullt upp med att kolla på sina fötter.

Nu kanske det är dags för mig att svara på lite analysfrågor inför L'étranger-seminariumet imorgon. För jag får ju inte särskilt mycket gjort när jag bloggar och lyssnar på killing an arab om och om igen. Det är väl det jag kommit fram till om bokens handling. Att han dödat en arab.

Inga kommentarer: