måndag 7 september 2009

nostalgi

Snubblade över låten Money, Cash, Hoes med DMX/Jay-Z på youtube och plötsligt kändes det som att jag gick i åttan igen. Det måste vara den tiden i mitt liv jag skäms mest över. Jag gick runt i mina vitgula basketskor och lyssnade på negerdunkslåtar. Ni vet såna låtar som innehåller budskap som; bros over hoes, suck my motherfucking dick och så vidare. Det var på den tiden jag verkligen hatade att gå i skolan, på den tiden jag hade gröna kamouflagebyxor från Bikbok, på den tiden jag såg ut som om jag svalt ett surt äpple på skolkortet och på den tiden jag och Frida hade vårt lilla uppror mot bildläraren...

Vilka minnen, vilka minnen.

3 kommentarer:

sofie sa...

Du skriver så bra att du borde bli krönikör. Varför blir du inte det? :)

Jag ligger hemma i min lägenhet nu som är sänkt i dunkel. Rackarns hantverkare som har lämnat mig utan lampknappar:( Buhu.
Hoppas du tar hand om dig! Du kanske borde köpa en guldfisk (eller två, de får inte vara ensamma) ? :) Kram på dej

Emilia sa...

Vem var normal på själevad och vem hade INTE uppror mot bildläraren? haha! men felet du gjorde med din hiphop-period var att du inte höll det svenskt...

wednesdaypie sa...

Emilia: Pyttsan, felet med min hiphop-period var att den existerade!