söndag 6 september 2009

alla goda ting är tre

Har precis kommit hem från affären. Gick dit för att köpa något gott. Efter mycket om och men bestämde jag mig för lösviktsgodis, skitbra i dessa influensatider. Nåväl, jag köpte en onödigt liten påse och gick och satte mig vid fontänen utanför. Jag mumsade i mig allt förutom tre lakritsfiskar. Jag plockade upp dem ur påsen och slängde bort påsen. Jag tar de tre fiskarna går fram till fontänen och slänger i dem en och en samtidigt som jag tänker "Undrar om de kan simma..." I samma stund tanken var tänkt vaknar jag upp ur min psykos och undrar vad fan jag håller på med. Behöver jag lägga till att de salta sillarna inte kunde simma?

1 kommentar:

R-whiskeeey sa...

jag vill, jag vill, jag vill..!
meen, jaa.. jag har inte bestämt mig ännu..
vi får helt enkelt se :) annars dröjer det inte länge tills jag kommer ändå :)