torsdag 20 augusti 2009

my baby takes the morning train

Idag ska jag, mamma, pappa och syster åka in till centrum för att göra ingenting. Det känns skönt, det viktigaste är färdigfixat så idag slipper jag kanske oändliga varuhus. Hähä.

Måste bara berätta en så rolig sak som hände på IKEA igår. Vi stod i kön och väntade på att betala. Jag höll som vanligt på att whine:a (Eh? Ja, ni vet vad jag menar..) för mina föräldrar om hur synd det var om mig som var så nervös inför första skoldagen etc. Mamma svarar något jag inte minns samtidigt som vi ser hur kvinnan framför i kön gör allt för att så diskret lyssna på vårat samtal. Min pappa försöker som vanligt vara käck så han lägger till "Men Amanda, fyra månader på Hinseberg* går ju snabbt, du är ju snart tillbaka hemma igen" samtidigt som han blinkar frenetiskt till mig.

Så, nu till det roligaste. Kvinnan framför blir stel som en pinne samtidigt som hon sakta, sakta vänder sig om för att titta på mig och sedan förskräckt vända sig om. Hon var verkligen tvungen att vända sig om för att se hur jag, en sådan ung "kriminell" flicka, såg ut. Pappa blir samtidigt röd i ansiktet eftersom han gör allt för att hålla sig för skratt.


*Hinseberg är ett kvinnofängelse för den som inte visste det (Att jag gör en stjärna och en förklaring KAN vara ett tecken på att jag är en besserwisser).

3 kommentarer:

sofie sa...

Du är ingen besserwisser! Jag hade ingen koll på vad Hinshdfberg var för ställe så jag BEHÖVDE förklaringen! :D GUD VILKEN ROLIG PAPPA DU HAR!
Jag förstår var du fått din humor ifrån :D

Jag whinade också igår, allt kändes förj*vligt och jag kände "neeeej jag kommer inte klara aaav nåntiiiing". Finns dokumenterat i min blogg under nånting med ångest. =)

kraaaam!

Sara sa...

Haha, din pappa är bra käck han! xD

Ida sa...

Hahaha jag skrattar än! :D Och jag instämmer med Sofie, du är ingen besserwisser!