onsdag 19 augusti 2009

femhundra

Jag och farmor har fördrivit hela tre timmar med att spela femhundra. Jag hade ett väldans flyt i kortspel för en gångs skull. Det roligaste av allt är att farmor är en så fruktansvärt dålig förlorare. Tur att jag till slut avbröt det hela genom att bjuda henne på kaffe och wienerbröd.

Idag har jag mams och paps gjort IKEA, jag lyckades gå vilse ungefär fyra gånger. Dock undvek jag att gå till receptionen och be dem ropa i högtalarna efter mamma och pappa som jag gjorde när jag var liten, jag kände att det var enklare att ringa till dem. Lägenheten (eller ja, rummet) var väl ganska fin och jag har en lummig skog alldeles utanför fönstret där våldtäktsmännen dansar om natten. Där får jag inte gå när det är mörkt, för det har mamma sagt! Annars är det väldigt fin natur och sådant häromkring så förhoppningsvis kommer jag att trivas bra.

Imorgon får jag hoppas att min syster kan slita sig från sin nästintill skallige man och komma och fika med oss andra i familjen. Det verkar också som att Emilia kommer och besöker mig. Nu ropar farmor att det snart är glamour på tv:n, känner mig verkligen frestad att springa till vardagsrummet.

3 kommentarer:

sofie sa...

Ååh, vad härligt att familjen är nere och hjälper dig känna dig hemmastadd! :)
Lyssna på din mors varning och GÅ INTE BLAND TRÄDEN på kvällen! .. Eller egentligen inte överhuvudtaget ;p
Kram!

Sara sa...

Vad bra att lägenheten var fin :)
Jag hoppas att du köpte en fin dörrmatta då på IKEA som jag kan sova på då jag flyttar ner till dig ;)
Ha de bra!
Kram!

den mustiga kvinnan sa...

Jag är avundsjuk på dig amanda..
För det första så får du upptäcka något nytt än framnäsbaren på fredag och fika på waynes på vardagar.
Och för det andra så får du mycket fler kommentarer på din blogg än vad jag får på min!!