söndag 4 november 2012

höst och tentavecka


En dag i oktober åkte jag buss till Eskilstuna utan att tala
om det för någon. Jag ville bara vara i fred, läsa, fika och byta miljö en stund
(ni vet den sjuhelsikes annorlunda miljön i Eskilstuna liksom...)

På kanelbullens dag åkte jag hem till A för att baka bullar (jag har
ingen ugn!). På kvällen gick vi på bio och såg den nya Batmanfilmen.
Minns Anne Hathaways latexrumpa och att jag frös så mycket
att jag fick vira in ansiktet i min sjal. Burka-style.

Som tidigare nämnt åkte jag en sväng till Dublin för ett tag sedan.
Här spelar jag och Mikael biljard. Jag förlorade stort.

Köpte fina loafers på Skopunkten som sög häst.
För på Skopunkten gör man plastklackar som slits ned
efter två användningar = undersulan slät de luxe = Jag halkar
på torr asfalt = Scarred for life...................... ;((((((

På min birthday drog jag och A ut på kvällen och drack öl och åt
amerikanska hamburgare. Ingen ville följa med oss för man
trodde att vi skulle ha en hot date ;)))) Sen drog
vi hem och kollade på Twin Peaks och käkade
chokladtårta de luxe.

A hade ett recept på ryska pannkakor som tog hundra år
att göra men smakade sinnessjukt bra.
Speciellt toppade med smör, ost och salami.

Fick finaste presenten av Emilia och Evelin!
Och tack alla andra för fina presenter såsom The
Secret, må-bra-påsar och skokartonger proppfyllda
med choklad. 

Emilia envisades med att köpa ljus till "tårtan". Blev ju en
bra bild i alla fall. Sen försvann veken och ljusen låg
utsmulade över hela lägenheten ;;;;PPPP
Google säger att November ser ut så här. Ser dock inte riktigt
ut så utanför mitt fönster. Tur att jag har Johan Glans, Öviksbesök,
27-årskalas och Stockholmsbesök att se fram emot. Och en och annan
tenta och lite andra tråkigheter däremellan förstås...

Och sist men inte minst vill jag lägga upp en bild på mig och älskade
farmor som tråkigt nog avled i mitten av oktober. Vi saknar dig
väldigt mycket farmor!

Inga kommentarer: