lördag 4 augusti 2012

Helt plötsligt blev det augusti!

Har inte bloggat på hur länge som helst men kände att det var dags att berätta att jag ätit räkfylld rödspätta och potatisgratäng till frukost/lunch middag i dag (blir lätt så när man kliver upp 14.30 efter ett nattpass). Dog smaskighetsdöden. Som man brukar säga. Hur som helst; hade det hur mysigt som helst nere i Västerås. Badade en solig dag, sena kvällar på A's balkong, ligga i sängen och äta körsbär och aprikoser till frukost (VARFÖR har jag aldrig ätit aprikoser förut?!), drog till Gröna Lund en dag, varit på marknad utan att handla ett endaste dugg förutom en hamburgare, druckit vin och lärt mig hur man hittar könsbilder på instagram. I natt blir det tio timmars arbete och sedan drar jag norrut för att hänga med mormor några dagar. Sedan blir det en kryssning till Riga, Popaganda och en liten tripp till Barcelona. Ja, herregud. VARFÖR har jag inte unnat mig semester tidigare somrar? Nästan helt sinnesjukt. Kanske någon krona fattigare än förra sommaren men också tusen gånger mer utvilad och nöjd. Känns nästan mysigt att få gå på stan och köpa nya kollegieblock inför skolstarten (kommer säääkert säga detsamma i september...) Mvh lång uppsats om ingenting.

Inga kommentarer: