torsdag 8 mars 2012

Slempropp, framfall, vaginaltrut, moderkaka, menstruation och pms. Härligt att vara kvinna!

I dag frågade Amanda i min klass för andra gången om jag är vegetarian. Jag ser ut som en sådan tycker hon. Intressant tyckte jag och gick hem och åt inget kött.

Annars förelästes det om fortplantningsapparaten i dag och jag lärde mig vad en vaginaltrut är och att man kan räkna ut hur lång tid det tar för en spermie (som simmar 3 mm/minut) att simma tolv centimeter (plus lite till dvs vaginaldjupet)  men jag fattade inte eftersom jag inte kan matematik så bra. Å andra sidan är det tvivelaktigt om jag kommer att behöva just den siffran i framtiden...

Annars har jag tänkt på följande i dag:
Det tog två timmar att förklara kvinnans könsorgan och en timme för mannens. Är kvinnans organ krångligare eller berodde det på att läraren var man?

Ska jag äta senapssill till middag?

Varför snöar det när det är vår?

Jag borde plugga lite eftersom jag slutade så tidigt i dag.

1 kommentar:

Hattifnatt sa...

Hm. Jag tror nog att kvinnans könsorgan är mer komplicerat för den sitter inuti kroppen medan mannens är utanpå. eller har jag fel? :) Och vi ska ju faktiskt bära fram ongen också medan mannen bara är med i själva tillverkningen!