onsdag 1 februari 2012

Ja, nu blir det väl lite fil med hjortronsylt och grey's innan det är dags för sängen. (Stör mig svinmycket på folk som säger att de ska "hångla upp kudden." Å andra sidan kanske jag stör mig lite för mycket på petitesser ibland. Men va fan, det gör väl alla?)

Jag sitter och lyssnar på det franska bandet Indochine och kom att tänka på en gång för något år sedan när jag träffade på en tjej som jag gått i samma klass som typ hela livet och hon frågade vad som hänt sedan studenten (senast vi sågs med andra ord).

Jag ba ”Lullat på hemma, varit arbetslös, flyttat till Stockholm läst franska men jag hoppade av för skolan sög och nu för tiden jobbar jag på ett sjukhem här i stan.”  Längre än så hade jag inte hunnit just då.

Hon ba ”Ja, jag förstårej. Franska och Frankrike är ju rätt töntigt och överskattat.”  

Jag ba ”Jaa, kanske det. Kul att sere, hare bra heej!”  

Jag struntade (läs glömde) att fråga henne samma sak tillbaka (såsom man ”bör” göra). Vi borde ta en fika någon gååååång?! Och så håller det på ni vet. Man vill absolut inte ta en fika med varandra men man säger det på grund av någon svensk slags artighet eller vad vet jag. Ja, det kom jag att tänka på när jag satt och lyssnade på det inte alls överskattade franska bandet Indochine. 

Inga kommentarer: