fredag 24 februari 2012

I dag har jag tröstshoppat smink för att jag inte ska se ut som en rödnäst femåring längre. Sedan hittade jag Amanda och Sofie på stan och åt en måltid mellan lunch och middag. Jag åt wrap så att man vet. Och i morse hade jag tenta...

Den fjärde salstentan. Synnerligen intressant upplevelse. Tjejen som satt i raden bredvid mig började gråta väldigt stressat redan efter några minuter. Jag fattade noll, fortsatte skriva på min tenta och drar in snoret hårt och plötsligt känns näsan lite mindre täppt för stunden OCH DÅ FÖRSTÅR JAG varför tjejen grät och viftade med handen framför ansiktet. Det luktade verkligen "JAG-HAR-INTE-DUSCHAT-ELLER-BYTT-UNDERKLÄDER-PÅ-ETT-HALVÅR". Jag började panikartat lukta mig själv i armhålan och tänkte att det var jag (palla duscha varje dag när man har nästan-influensa) men jag luktade deodorant. Skönt. Den gråtande tjejen vinkade till sig tentavakten och fick byta plats och jag lät snoret rinna ner och täppa igen näsborrarna på nytt. Och dagen kändes helt OK för att vara tentadag.

2 kommentarer:

eve! sa...

ofta man vågar byta plats pga det!!

wednesdaypie sa...

Om det var så hemskt att hon började grina kanske tentavakten tyckte att det var lugnast så? Haha, vad vet jag??? :)))