tisdag 7 februari 2012

Tredje gången gillt Berit?

I dag ringde det på dörren?! Va?! tänkte jag. Och precis som förra gången det ringde på dörren klev jag precis ut från duschen så jag kände inte för att öppna eftersom jag var naken och rödögd. Men nyfiken som jag är kikade jag i mitt exklusiva kikhål (bara jag som har ett sådant i min trappuppgång/korridor har jag upptäckt. Fint ska det vara.) och såg att det stod två kvinnor med filofax (alt. Bibel) utanför dörren. Samma pack som sist. Jag var helt övertygad om att det var Jehovas vittne, en dammsugarförsäljare eller något sådant. Men så tyckte jag att det var konstigt att de knackat på här två gånger. Knackar tidigare nämnda två gånger?! Svårt att säga.

Har hur som helst gått igenom hela registret; är jag insyltad i något super crime och jag är huvudmisstänkt, vittne eller något sådant? Nä, har mest pluggat och käkat pasta på sistone. Var det orange kuvertet i mitt postfack ett kamouflerat biovapen och nu har jag fått smittkoppor från en amerikansk terroristbas och måste isoleras?! Troligtvis inte. Har jag vunnit på postkodmiljonären?! Nej, har ingen lott. Någon som heter Berit och vill att jag ska delta i något pyramidförsäljande och typ sälja Whupperware (typ någon lite sämre variant plastattiraljer) för att tjäna 1500:- på ett år om jag säljer 168 stycken köksset? Ja, så måste det vara. Sådana människor knackar två gånger! Problem Solved!

2 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

Men iiih! Jag har haft Jehovas vittnen på besök inte mindre än ÅTTA GÅNGER de senaste månaderna. De ger sig inte. (särskilt inte efter att jag vid första besöket råkade säga att jag "hade koll" på bibeln, vilket jag egentligen mest sa för att jag inte orkade prata. De tolkade det snarare som att jag var en potentiell konverterare). De brukar ringa på dörren varje onsdag, jag har aldrig mer öppnat efter den där första gången. Så... DU HÅLLER PÅ ATT BLI FÖRFÖLJD!

eve sa...

jag tror de var någon som ville sälja en kaffemaskin för 15 000.