onsdag 14 december 2011

vanligonsdagveckaninnanjulochingensnö

Dagens föreläsning om nervsystemet gick i 180km/h vilket gjorde att jag i princip bara snappade upp detta; Ni kan ju exempelvis inte se med handflatorna och inte heller höra med dem. 


Sedan tänkte jag inte mer på det eftersom jag var hungrig som en varg. Fick ett plötslig sug efter fiskpinnar så det gick jag och köpte, trots att det i princip är panerat fiskrens. Nåväl, gott är det i alla fall. Och potatis stekt i osunda mängder olja och salt. Next stop - Åderförkalkning. Som sjuksköterska ska man leva som man lär. Typ.

Jag glömde nästan bort att det var lucia igår, tur att Anna slängde iväg ett luciasms för annars hade det varit katastrof. Minns när man var trött gymnasieelev och det bästa med lucia var att man kunde ta sovmorgon då det inte var någon obligatorisk närvaro under luciatåget. Så stämningsfull tjej var man på den tiden...

Inga kommentarer: