torsdag 1 december 2011

Stal den här listan av Sandra. Kände att jag behövde göra något onödigt innan jag sätter igång med dagens dos av pluggande.

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag nästan tolv år, knubbig och gick i sexan. Längtade grovt efter klassresan till Stockholm där jag blev sjuk och spydde som en katt. Var bästa kompis med Johanna och vi var hemskt barnslig men roligt hade vi vill jag minnas. Minns när vi skrev "låtsaskärleksbrev" till en kille i klassen. Sedan dränkte vi in brevet i parfym så att alla i klassen fick ont i huvudet av den fräna doften och undrade "VEM GÖR SÅNA HÄR SAKER?!". Och Westlife var det sexigaste som fanns.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan gjorde jag i princip ingenting. Springvikarierade hela tiden (inte så mycket i november vill jag minnas) och när jag inte gjorde det så drack jag kaffe med mina fina camrados eller gick ut på krogen och tog något glas för mycket, blev sur och gick sedan hem för att sova. Hade nästan nyss fyllt tjugo, stammis på systemet. Drog till Stockholm med Rebecka för att se Hassle. Sedan tappade vi bort varandra på Scandic Malmen och kvällen blev en konstig succé.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
- Lys Melk.
- Nachos med guacamole.
- Marsipanchoklad. Helst Anthon Bergs marsipanbröd.
- Älskar kex, typ ballerinakex. Äter ett paket på nolltid.
- Sötmandel. Inte så bra för magen kan jag meddela.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Finns ju hur många som helst men nämner de fem senaste lyssnade låtarna på min spotify:

Those dancing days - Those dancing days
Tomas Andersson Wij - Vi är värda så mycket mer
T-Rex - Children of the revolution
Eldkvarn - Fångade i tiden som går
Håkan Hellström - Aprilhimlen

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR?
- Konsumera till jag kräktes? Och äta ute varje dag 24/7.
- Skänka till välgörenhet. (Jag menar, sist blev det ju bara två kronor...)
- Resa och resa och resa.
- Köpt en fett fräsch lägga. Typ en tvåplans.
- Betala tillbaka alla CSN-lån (härmar Sandra lite)

6) FEM DÅLIGA VANOR?
- Nagelbitare.
- Sms-missbrukare.
- Sofia säger att jag smackar lite för högt med munnen då jag äter något jag tycker är gott.
- Har lite för mycket "det-löser-sig-attityd" och skjuter upp saker ibland.
- Slösa pengar på, egentligen, onödiga saker.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Lyssna på musik. Musik jämt.
- Hångla. Med någon fin alltså.
- Umgås med vänner/familj och dricka vin eller göra andra saker.
- Ta på mig ett nyinköpt klädesplagg, se att det sitter perfekt och sedan förstå att jag kanske har bäst smak i   hela världen.
- Gå på festival.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

- Uggs.
- Spetsiga skor/ skor med fyrkantig tå.
- Vita byxor, vita leggins och vita strumpbyxor...
- Plastiga armbandsur i skrikiga färger. Aldrig förstått grejen.
- Stringtrosor.

2 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

Åh, du skrev en massa saker som jag missade! Stringtrosor och fyrkantiga skor till exempel - uh!

RE sa...

hahaha, tvåan! epic night.
älskar ettan också. och sjuan.
snart kommer du hem!!