tisdag 29 november 2011

lussebullar utan russin är godast

Är det inte någon trettiofemårig snubbe från Stockholmstrakten som vill fika (nej, vi fikade inte!!) så är det sympatidejter med snubbar från Afrika för att jag råkade berättade att jag mellanlandat i hans hemstad en gång. Skånska MC-snubbar som vill ha mitt nummer fast jag sa att jag hette ABC och ville att han skulle gå. Gubbe som vill berätta om norrlandsträsk och det farliga med att gå ut på en myr. Hes tant med gula blend som pratar om grävlingar under sin sommarstuga. Kvinnor från Rotebro som vill berätta ALLT om Rotebro och dess jästfabrik. Eller en skallig karl med örnnäsa som vill bjuda på en apelsin för att jag "vaktade" hans väska i tre sekunder utanför gate tretton på cityterminalen. Han trugade säkert arton (läs; fyra) gånger sedan tog jag emot apelsinen och slängde den när han gått på sin buss. Man vet ju inte om apelsinen var något slags biovapen eller så. Contagion, huga vilka tider vi lever i! Jag måste sluta le och se snäll ut så att människor slutar antasta mig på bussar och så vidare. För på bussen vill man skumpa ifred, right?

Nu ska jag dra till skolan och öva lite förflyttningsteknik med Sandra. Är det tisdagkväll så är det!

1 kommentar:

hatten sa...

Haha, åh du har det fullt upp hör jag. Du måste börja se mer arg och otrevlig ut. Kanske en lapp (med texten LEAVE ME ALONE på) skulle hjälpa?