onsdag 23 november 2011

if you wanna

I dag bröt jag mot lagen och åt pasta med pesto. Röd pesto förstås. Inte grön för det är sinnessjukt äckligt och ser ut som om någon snorat ner den goda pennepastan.

Efter, ganska, intensivt pluggande på biblioteket drog jag in till stan en sväng. Där träffade jag en skramlande bössa och kände tydligen att jag var tvungen att berätta att jag är student och har det "skralt" (vem använder det ordet i talspråk anyway? *måste bli coolare*). Men välgöraren ville inte ge sig och frågade efter en symbolisk summa så jag fiskade upp hela två kronor ur min jackficka. Vad pengarna gick till? Ingen aning.

1 kommentar:

rebäkka sa...

låten var muy bien! du kan det där med musik du. men det kan jag också. i dag lyssnade jag på ola när jag städade. jag vet att du gillar't.