torsdag 10 november 2011

Dagens middag; wokgrönsaker i sesamsås.

Har haft en heldag om döden i dag. Upplyftande, eller hur? Nåväl, har fått väldigt många intressanta perspektiv på döden och snyftat till en dokumentär. Men som sjuksköterska får man inte gråta. Hårfin gräns. Inte gråta men ändå var känslig och förstående. Subjektiv vård men inte skapa en vänskaplig relation. Himla enkelt det där.


Hur som helst är det helg nu. Underbart! Fem av sex seminarium avklarade. Och vem orkar gå runt och vara nervös i en seminariekaskad. Eller ja, vem? Jag. Men jag mår bra. Ska bara hämta en jävla massa soja att dränka in riset med.

2 kommentarer:

REGNSJUK. sa...

Jag kommer bli världens sämsta sjuksköterska - kommer gråta konstant tror jag.

Gott med wok för övrigt! Lite avundsjuk härborta... :D

SOFIE sa...

Jaså, är det så? Man får inte gråta? hm.. Men det är nog ingen som står med piska och kontrollerar tror jag! :) Tur det.