tisdag 11 oktober 2011

eyes lose their fire

Börjar bli dags för den vanliga kvällspromenaden. Halvtrög dag i dag. Tre timmar föreläsning och som grädde på moset fantastiskt trögt grupparbete. Kände mig otroligt ineffektiv och gjorde inte många knop. Svårt att arbeta i en stor grupp på tio personer.

I dag pratade jag och Anna om att vara organiserad och planera livet. Hon gillar både att planera och organisera. Inte jag. Tänkte att jag skulle testa att bli mer ordningsam. Fast inte i dag. Men typ; tvätta en gång i veckan, veckohandla, planera in tid för att plugga och så vidare. Å andra sidan har det inte gått åt skogen för mig än så jag kanske inte provar det vid närmare eftertanke. Sedan bytte vi ämne och pratade om rökning under graviditet och jag drog skämt som jag nog inte borde dra när jag väl är legitimerad sjuksköterska.

Tycker förresten att det är oerhört intressant att så många (främst tjejer då...) plötsligt vill bli rödhåriga när hösten drar igång. Och då menar jag varje höst.

1 kommentar:

REGNSJUK. sa...

I'm with you! Att organisera mitt liv är inte min grej, det misslyckas även när jag försöker... Börjar ge upp nu. :)