torsdag 17 mars 2011

Hur man vet att man har för mycket fritid

- Man tycker att det känns som en bra idé att börja förbereda deg till ett surdegsbröd klockan sex på kvällen. Man har dessutom kollat upp att surdeg, många gånger, ska jäsa över natten. Det är fräscht att ha saker och ting förberett.

- Att diska känns mer lockande än att youtuba.

- Internet känns litet. 


- Man inleder ett samtal om vädret med den, till synes, sjuttioåriga damen som sitter bredvid en i busskuren.

- Man tycker att det känns viktigt att googla handlingsförloppet till en film man inte sett. Exempelvis Ninotchka.

- Klippa luggen fem gånger i veckan kan man ju göra.

- Att säga "Bonjour!" till sin spegelbild ungefär åtta gånger om dagen känns relevant.

- Man oroar sig för att glömma sitt lösenord till Facebook eftersom man aldrig behöver skriva in det eftersom man redan är online och har varit det sedan i går, och dagen innan det och dagen innan det...

- "Vad händer med min Facebook om jag dör?!"


- Man börjar undra över hur många som bor i sin by femton år efter att man flyttat dit.

- Halv åtta hos mig är dagens höjdpunkt. Helge är ju rolig!

2 kommentarer:

SOFÄ sa...

Alltså jag ÄLSKAR dig Amanda! Du är så himla rolig och jag kan inte hålla mig för skratt! Älska, ge mej meeeeeeeer!!!

Anonym sa...

hahaha var det där sista en pik åt mig? ;) / pettson