måndag 7 februari 2011

det finns gott om tid

Jag sitter på Cityterminalen och ser ut som ett visset salladsblad. Ska snart få kliva på bussen ser det ut som. Destination: Hem. Saker som jag tänkt på i dag: Visst är det mer "accepterat" att se någon (på bussen eller sådär) peta örat än att peta näsan? I Cosmopolitan kan man läsa att man ska nafsa sin partner (hate that word) i örsnibben, men det står inget om näsvingen. Varför jag pratar om näsor? För att jag är förkyld? För att min näsa kaskadspyr ut snor så att jag måste snyta mig hundra gånger i rad vilket leder till att jag ser ut som en rödnäst femåring med Mcdonaldskomplex? Nej gud nej. Nu ska jag hetsäta Strepsils. Och kliva på bussen förstås.

1 kommentar:

RE sa...

på tal om peta näsan - han mittemot mig sitter och petar näsan nu... och jag tror han äter upp det också.

mums