onsdag 5 januari 2011

och så tog han det som en man och jag talar verkligen inte som marlene dietrich

ONSDAG TRETTONDAGSAFTON

- Hudavlagringar, hår och annat slemmigt kan man hitta i en golvbrunn. Cillit Bang och gummihandskar fixade allt. Och handdukarna är rena. Kors i krösamoset, som man kanske skulle ha sagt i småland. Handdukarna är rena. Rena, rena, rena.

- Therese inbillar sig att vi ska åka skridskor någon dag. Jag har inte åkt skridskor sedan jag gick på Haffstaskolan. Möjligtvis när jag gick i Själevad också eftersom man i allmänhet var rädd för gympaläraren. Vad gjorde man inte för betyget liksom.

- Kiwi och ananas smakar bra men det sticker i tungan när jag äter det. Mamma fyllde år i går. Hennes födelsedagstårta sticker inte i munnen.

- PLUS FORT MERCI! PLUS FORT!

- Jag fick en massa fint ur mormors linneskåp.

- Kaffe och te drack jag och sedan tittade jag på Kan du vissla Johanna, igen. Doftljus och en förbannat massa slöande i sängen.

Inga kommentarer: