fredag 17 december 2010

snömodd men inga mods, bara alkisar med broddar på fötterna som nog inte vet vem dobby i harry potter är

Systembolaget. Dammsuga lite mer. Hänga tvätt. Ledig dag. Det är svårt med långa meningsbyggnader i dag. Jag och Emilia besökte Nolaskolan i dag för att titta på IC3s julspel. Mycket roande och min syster passade bra som får.

Jag snyltar på Nolabibliotekets internet eftersom jag tyckte att det var för långt att gå till Arken. Sådan buse är jag. I morgon ska jag, syrrilyrran och mamma jalla till Umeå fram och tillbaka för att hämta min gamla och, kanske, förtvinade bror och den nästan lika gamla flickvännen Sandra. Det ska bli roligt att träffa dem.

Nu måste jag gå hem och hänga mer tvätt och sedan laga mat. Jag ska tydligen bjuda på fisk och potatis (hähä, jag menar pärern såklart men det är så fult att skriva). Jag som bara kan tillaga chili con carne. Oftast blir den inte ens särskilt god. Sådan kock är jag. Och så.

Inga kommentarer: