söndag 5 september 2010

guess what i'm not a robot. shoot me if you really hate me, you said. fast jag hade ingen pistol.

Jag och min sönderhackade lugg lever vidare. Kaffe håller på att ta kål på min mage. Jag klev upp halv sex i morse för att gå till jobbet. Min syster ramlade hem från en efterfest klockan halv sex. Vi möttes i dörren för att tillbringa dagen på varsitt håll. På två helt olika sätt.

Parisresan är bokad. Något måste man ju ha att se fram emot. Sista september. Någon konsert här och där brukar man ju också kunna boka in. Jag gillar konserter. Jag gillar inte mardrömmar. Jag gillar inte heller nyponsoppa. Och ännu mindre gillar jag osockrad nyponsoppa. Jag gillar pepparkakor med kardemummasmak. För man kan faktiskt äta pepparkakor fast det inte är juletid. Jag äter dom året runt.

Jag hatar att det är val. Jag hatar att man borde vara insatt. Ännu mer hatar jag att jag inte är insatt. Politik har aldrig riktigt intresserat mig. Något säger mig att mitt liv inte kommer att bli så annorlunda om vi nu skulle få en ny regering. Fast så får man inte säga. Vardetentjejellerkillesomsatypkanskevadvetjag.Fast rösta ska jag.

Ända till september. Överspänd låt menjagillare.

Inga kommentarer: