fredag 30 juli 2010

åh du lediga fredag du är en sommaraktigt grön dag

Igår kände jag mig hemskt naken och exposed. Min mobil fungerade (NOT) men skärmen var helt svart. Jag kunde, i förtvivlan, höra ljudet från inkommande sms och telefonsamtal men inget kunde jag se. Ack, så hemskt. Jag traskade in på Telia med bestämda steg och förklarade att jag ville ha en billig mobil som jag kunde få i handen redan på momangen. Den vänlige Teliagrabben i lila pikétröja (med korta sleeves) fixade fram Sony Ericssons Greenheart mobil som är tillverkad i återvunnen plast. Moi <3 Miljön liksom.

Jag är ful och snygg. Glad och sur. Nu ska jag gå på bikupan och kolla om min älskade franslampa fortfarande finns kvar. Den kommer nämligen att göra sig bra i min lägenhet tillsammans med den rostiga fågelburen och den stoppade trästolen med brokigt mönster. Efter jag har köpt lampan fattas bara fågelburen, stolen och lägenheten. Och ett nytt liv. Ikväll ska jag och Perssonsemilia kela, för det har vi bestämt via sms. Ingen telefon, inget kel. Det hade varit otäckt, och lite kul kanske.

1 kommentar:

ida sa...

Waa Amandaaa! Då äru lika cool som jag är, har också en Greenheart-mobil ;)